fredag 20 mars 2015

Nannskog prisar ÖSK





                       Alhassan "Crespo" Kamara och Daniel Nannskog vid Behrn arena.


På ÖSK:s träning dök TV-sportens fotbollsexpert Daniel Nannskog upp för att göra ett inslag om lagets kommande semifinalmatch mot Elfsborg på söndag.

Vad tycker du om årets ÖSK?

– Jag tycker man tar vid där man slutade förra året. Nu är man i semifinal och spelet mot Malmö kanske inte var så attraktivt, men det är viktigt att kunna ta de där skitmatcherna också. Det blev ju ändå en seger mot Sveriges bästa lag. Starkt att man klarade av att grisa sig till en seger, det är viktigt.

– Vi vet att ÖSK kan spela fin attraktiv fotboll, men nu fick man se att man klarar av att göra det på ett annat sätt också. Det är viktigt att kunna slå om, vissa matcher måste man kriga sig till tre poäng och det gjorde man på ett bra sätt mot MFF.

Speciellt i cupspel är ju detta viktigt, eller hur?

– Absolut. Jag såg ju matchen mot Gefle också, som jag kommenterade, och då tycker jag att man visade en bra fotboll, ungefär som man vill spela. Så jag tycker att de ser jäkligt bra ut faktiskt.

Daniel Nannskog upplyste också att klockan 15.00 på söndag går matchen direkt i SVT. Efter intervjun kom Crespo fram och hälsade på Nannskog. Det var ju i SVT:s Fotbollskväll som Daniel myntade det klassiska uttrycket "monsterkropp" om Crespos fysik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar